BARISAN NASIONAL BARISAN KITA

Friday, February 20, 2009

SEMUA GARA2 LEMBU DAN KERITA! UH UH

KERETA & LEMBU : MB S'GOR AKAN DI DAKWA ~ malaysiakini.

Sementara menanti penerbangan ke Sandakan, Mawar sempat membuka notebook di KKIA untuk membaca berita2 hangat dan sensasi di pasaran politik tanah air. Apa yang membuat mawar tersenyum-senyum mengalahkan huduhnya senyum kambing tak kala Mawar membuka laman Malaysiakini.


Tekatawak gila aku eh oleh berita ini, kalau lah MB S'gor ni di tangkap magak gara2 Lembu dan karita ndak kah lucu namanya. Mcm2 juga kegiatan Parti Pakatan yang mcm talingung2 ni. kalau ndak pasal babi, lembu pun mau juga beli secara yang mencurigakan kui kui.


Member kat depan aku ni pun dah mluat tenguk aku senyum2 tak kala aku membaca berita ini. Kepaingan bah kali MB2 dari Pakatan ini..kalu c Nizar lagi lucu. Ada tu Mawar tenguk gambar nya kasi keluar kepala dari kereta Camry, musti mlm2 dia nangis ndak mau kasi MB Perak yang baru di lantik kereta itu ah ah ah...dek kerana tidak dapatnya dia menerima kenyataan bahawa dia adalah pemimpin yang memusnahkan masa depannya sndiri dengan memilih jalan untuk terus durhaka.

Berbalik kepada cerita lembu, bila baca berita2 ini, pengajaran kepada semua umat Islam diseluruh negara. Sambutlah raya kurban akan datang dengan membeli lembu dari sumber yang halal agar lembu2 itu tidak akan menyebabkan anda tertangkap atau di penjara ah ah ah..bak kata pepatah yang aku cipta sendiri.."kerana lembu nanti kau malu" ah ah ah

10 comments:

Apai Ngelai said...

salam mawar,

moooooo.....ooohhh, mooohhhhh. (kenapa ko korbankan kami, khalid?)

Itulah kata lembu itu kepada khalid agaknya. hahahahaha...

Sedingin Salju said...

Mawar, nasib baik aku tak boleh makan lembu.

Hang pi Sandakan buat apa oi? Jumpa boy friend? Ada gambarkah?

sumandak bayu said...

Sumandak ada jual lembu kalo Mawar nak beli tahun depan ok gak tu aku tolong lagi kurangkan harga dia... beli 3 percuma satu... PATUNG LEMBU... nak ke....

TokMudim said...

Setakat gunakan isu lembu untuk jatuh MB Khalid adalah tidak professional . Apabila SPRM dapat memberi kerja-sama, isu-isu yang lebih besar perlu dicipta. Kalau di PERAK dua Exco didakwa rasuah untuk projek 180 juta, tak kan isu lembu untuk taraf MB ni, sekurang- kurangnya projek bernilai berbillion , baru rakyat Selangor buka mata , kalau setakat lembu, ia akan jadi bahan ketawa rakyat selangor.

Untuk jatuhkan MB Khalid, tidak susah sangat kena perancangan yang teliti, tak payah guna lembu , Macam ni…..

Menguguhkan hubungan dengan Sultan Selangor
Ada saja isu Sultan, adakan perhimpunan atau perarakan besar-besaran. Panggil seluruh rakyat Selangor dengan penginapan percuma satu malam berserta tshirt kuning percuma pasti sokongan padu. Isu di Perak, adalah peluang baik untuk menunjukkan taat setia rakyat Selangor.

Sejarah membuktikan setakat tuduhan kes rasuah atau kes salah guna kuasa adalah tidak memadai untuk menjatuhkan seorang pemimpin, kena tambah dengan kes yang memalukan seperti liwat seperti yang berlaku kepada Anwar Aljuburi. Khir Toyo boleh belajar dari mereka yang terlibat dengan kes itu mereka yang dekat nak mampus tapi tak mampus mampus lagi. Bagaimana nak junjung tilam…bagaimana media digunakan ..ni semua Khir Toyo kena belajar.

Seterusnya cari lah jambu-jambu yang seangkatan dengan Saiful Albontot, sekurang-kurang tiga orang, suruh mereka buat tuduhan liwat terhadap Khalid. Untuk bukti , terjah bontot jambu-jambu ni tapi jangan sampai tertinggal DNA dalam bontot jambu-jambu ni. Nanti terpaksa buang kes sebab lebih dari satu DNA, naya bontot-bontot jambu-jambu ni. Seterusnya pandai-pandai le hang Toyo.

Ingat Jambu bukan Lembu. Baru le syiok memblog.

MAWAR BERDURI said...

salam apai?

kalau kes korban lembu ja musti lembu tak kisah sgt da lumrah hidup dia untuk slalu menjadi korban cinta khalid he he

tapi lembu tu musti sedih pabila dia mengetahui bahawa di dibeli dan d korbankan dari sumber yang mencuriga kan kui kui..

MAWAR BERDURI said...

salam wahai sedingin salju hatiku?

apa bah kan kamu ni? aku balik sandakan bah tanah tumpah darah ku yang merah, apa kan aku p jumpa kayu balak plak uh uh..

MAWAR BERDURI said...

salam sumandak tampaluri he he?

kalau takat patung mana bah sah magak di jadikan kurban. itu patung jadi korban kasi apai ok kot...ha ha ha uh uh

MAWAR BERDURI said...

salam tokmudim?

pertama selamat bermukim (komenmu) di blog mawar yang tidak seberapa ini. Huraian mu telah ku baca dengan panjang dan lebarnya

kedua..bukan soal jatuh atau terjatuh. pro atau tak pro, liwat atau terlewat..apa jua kesilapan yang depa buat kena kasi tau lah, sebab asyek nak mengaku baik.

soal angkat tilam, gulung tilam dah nak jadik macm tu..tuduh pasal kes liwat tak kan nak angkat kolam renang pulak kan dan suru media tangkap gambar???

sapa2 pun pemimpin dan manusia biasa sebagai rakyat yang menjadi pemimpin kecil dalam keluarga kena banyak muhasabah diri, jgn kita mengata org tapi diri sendiri yang talabeh sudah.

Senapang Patah said...

HAHAHAHA...

SALAM MAWAR...

ABG RASA TOKMUDIM TUKANG SUNAT BUDAK2 TU TERKETAR2 KEPALA LUTUTNYA APABILA MEMBACA KOMEN MAWAR YANG BERDURI TU...

SALAM DARI ABG KOMANDO

MAWAR BERDURI said...

dear senapang patah!

abg lah? nama mu abg ya? he he

jgn beabg2 dengan aku nanti ko yang kena duri ak ak ak