BARISAN NASIONAL BARISAN KITA

Saturday, February 14, 2009

7 APRIL : DUA PILIHANRAYA KECIL SERENTAK

1) 7 April 2009 kita akan menyaksikan lagi:

i) Pilihan Raya Kecil Parlimen Bukit Gantang, Perak
Ahli Parlimen Meninggal Dunia

ii) Pilihanraya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Bukit Selambau, Kedah
ADUN meletak jawatan.

2) 29 Mac 2009
Penamaan calon

3) 16 dan 17 Februari 2009
Tarikh writ dan notis pilihan raya kecil dikeluarkan.


INFO:

1) P59 BUKIT GANTANG

Jumlah Pengundi: 55,471
Peratusan Kaum: M: 63.48% C: 26.77% I: 9.71% L: 0.04%

1. Roslan Shaharum (Pas) (20,015)
2. M. Murganan (Bebas) (872)
3. Datuk Seri Azim Mohd. Zabidi (BN) (18,449)

Majoriti: 1,566
Jumlah undi: 40,187
Peratus mengundi: 72.45%
Undi rosak: 851

Penyandang: Datuk Tan Lian Hoe (BN)
(Majoriti: : 6,702 undi)


2) N25 BUKIT SELAMBAU

Jumlah Pengundi: 34,977
Peratusan Kaum: M:50.20% C:19.25% I:29.53% L:1.02%

1. V. Arumugam (Bebas) (13,225)
(dia ni bertanding atas tiket bebas tapi masuk pkr)
2. S. Krishnan (BN) (10,863)

Majoriti: 2,362
Jumlah undi: 26,450
Peratus mengundi: 75.62%
Undi rosak: 2,362

Penyandang: Datuk V. Saravanan (BN)
(Majoriti: 7,695 undi)

sumber: utusan online keputusan pilihanraya ke 12

11 comments:

Sedingin Salju said...

Sekuntum mawar merah, terima kasih banyak no atas makluman dan info ni?

MAWAR BERDURI said...

sedingin salju membeku kan hati, sama2 kasih mu kuterima sebulat suara.

Sedingin Salju said...

Ha, kamu ada skype tak?

Apai Ngelai said...

salam mawar,

Wah!!! buat renovation dah ye ko mawar! Ko pun tak ketinggalan ngan upgrading juga, tahniah.

Mawar, aku suka lagi kaler macam dulu tak terang sangat, nampak keaslian bunga yang mekar dan resolution warna tak tinggi sangat. Hehe...

Apapun, tahniah aku ucapkan kat ko sebab paparan blog baru yang lebih mengancam dan canggih.

MAWAR BERDURI said...

sedingin salju?

apa benda 2?

MAWAR BERDURI said...

salam apai?

cat baru jak bah apai..perabot masi sama ah ah ah...

ni namanya maintenance ha ha ha

BERANIKAN HATI said...

Salam Semua,
MB, terima kasih lawat blog BH dan tinggalkan komen. Dtg lah lagi nanti.

munchas grasias,

MAWAR BERDURI said...

yah beranikan hati!

bueno bueno..seniora

buenoss noches? hantam sajalah.

mie nomre as mawarni,d esstudiento d espayola.

Sedingin Salju said...

Mawar, hang tulis bahasa apa? Sepahnyolkah, itali, atau mexico?

MAWAR BERDURI said...

sedingin salju hatiku

itu aku hantam saja bah..dulu pena belajar bahsa spanyol kat skul tapi mcm lupa2 ingatan ntah betul ke lagi entah tidak he he..jan marah.

Sedingin Salju said...

Tidak apa ba. Kalau perempuan, aku tak marah. Haha.