BARISAN NASIONAL BARISAN KITA

Friday, February 6, 2009

JALAN UTAMA SANDAKAN KK RUNTUH (BATU 19)

Gambar : Jalan di Batu 19 Sandakan Runtuh..

Hari ini Mawar rasa tak sedap hati, bila ramai kawan2 yang tersekat di Jalan mau p bandar Sandakan. Lantaran jalan tu runtuh kelmarin semasa hujan turun lebat gila2...

Jalan alternatif akan dibuka bagi membolehkan masyarakat mengunakan jalan ini seperti biasa. Jadi buat kawan2 yang ingin datang ke Sandakan by road pandu lah berhati-hati. Musim2 hujan macam ni banyak perkara yang tidak diduga boleh berlaku. Lebih baik elakkan dulu mengunakan bas sebab jalan ndak berapa bagus.

7 comments:

Apai Ngelai said...

Salam mawar,

Bahaya juga keadaan tanah tebing sungai pada masa hujan lebat itu. Pemandu lori tu apa cerita dia? kalau hanyut, innalillah...

Seperti yang kita tahu, Sandakan adalah satu kawasan yang berbukit bukau dan bergunung ganang. Jadi air hujan yang datang dari kawasan yang tinggi sememangnya deras dan ganas. Ditambah lagi dengan keadaan hujan yang kerap, maka terhakislah tebing sungai ataupun aliran airnya. Mungkin itulah penyebabnya jalan itu runtuh setelah jambatan yang menjadi penyambung di antara kedua jalan itu roboh.

Pihak yang berwajib patut lebih peka keadaan ini dan sentiasa memantau keadaan tebing sungai kecil yang merentangi jalan-jalan utama pada musim tengkujuh. Apabila berlaku kejadian seperti ini, maka tidaklah ianya menjadi kelam kabut.

sumandak bayu said...

Alamak... jalan runtuh....

Kampung halaman Sumandak... macam mana mau balik kampung ni...

Harap2 pihak yang bertanggungjawab bertindak dengan segera.. ni jalah laluan ke Sandakan dan juga KK...

Ada juga la laluan di udara tapi mahal ba arga tiket skarang ni... agak2 la ba...

MAWAR BERDURI said...

salam apai n sue?

ui kamu berdua ni ada aura2 ah..uh uh...

apai? tambirang ja kau ni besakap! mcm ko pernah p sandakan kah? hehehe

tapi kerana ko prihatin ttg daerah kesayangan kami ini. ko mintak bawala ngan sue pi sandakan uh uh..

BRO JINGGO said...

Salam Mawar...

Owh kat sini rupanya c apai terbang... nape ko terbang jauh-jauh apai sampai tak tahu jalan pulang....

Risau la pulak aku ngan ko Apai aku takut ko terbang jauh-jauh terjatuh kena lastik sahaja....

Salam setiakawan

AbgTuah said...

Salam..

Ye Bro Jinggo..si Apai tu tahu ke cari jalan pulang ka Sarawak takut sesat kelaut cina selatan halanya...

Dekat laut Cina selatan pun banyak lanun perempuan...ditakuti tersangkut terus tak blik langsung ke Sarawak ..kahkhakah..

Salam setiakawan

MAWAR BERDURI said...

salam bro j n abg tuah

bukan main lagi kamu mencari c apai, hilang kah dia dari radar kamu? aku rasa apai dah terpaut pada ranting2 masa dia dok mengintai isu2 luar kawasan kot.

pa pun aku doakan kamu ketemu sama apai semula dalam keadaaan sehat dan menyehatkan. uh uh

JomoSamaTuaran said...

Doiii dogo tanak dietie... noko ello diSandakan..tatunggang-tunggang atas lori, mo kana talan bumi...nah, kalau sikarpala Singh yang drebar ...alangkah aman damai bumi ku ini....dibelakang lori pula, durang sianwar, hj.hadi,lim kit siang dan lim guan eng...salasai masalah!!!