BARISAN NASIONAL BARISAN KITA

Thursday, February 26, 2009

OTAK KIRI & KANAN C KARPAL LUMPUH

Berita sensasi pagi ini sudah pasti terhasil lantaran kebiadaban manusia yang bernama Karpal kepada Dunga..Mawar pun ndak tau mcm mana manusia mcm karpal ni buli jadik wakil rakyat..bukan saja buduh tapi kepala otak dia Mawar rasa sudah lumpuh kedua2 belah tanpa kompromi lagi.

Bila Mawar tenguk Buletin Utama +-100 laporan pulis terhadap c karpal ni lantaran ketambirangannya mau menyaman Sultan. Itu kira ok la memang layak pun sepatutnya bukan 100, juta2 pun buli. tapi yang ndak bestnya c karpal ni masi ampai2 lagi di dalam Dewan bekunyayang ndak da pun tindakan terhadap dia ni. hmm???

Apa yang menyakitkan dan menyegalkan pasal c karpal ndak guna ni, menuduh pulak Pemuda UMNO yang hantar kan dia 2 peluru kunun! ui? memang dasar otak lumpuh punya manusia lah dia ni..Sepatutnya lah, org yang menghantarkan dia ni 2 biji/batang (apa2 jua la perjodoh bilangan yang sesuai) peluru ndak payah susah2 p hantar kan. Bagus dan lagi afdal timbak ja terus kepala dia ni salasai daman.

Kalau pasal menuduh memang karaja nya, bukan itu saja kalau pasal mencabul kehormatan Perlembagaan juga memang hobynya habis2.

C Karpal otak lumpuh ni, ingat dia pandai sangat undang2? buat malu dirinya adalah, masa kes bantahan kemenangan Parlimen Sandakan pru ke-12, mcm mau ja aku tulak c janggut putih ni p lungkang buang masa dan tenaga. Buli2? bantahan keputusan p/r Parlimen Sandakan d org merujuk akta yang sudah dimansuhkan saya ulangi dimansuhkan!!! wa wa wa memang dasar otak luput tarikh.

Ndak kah merugikan smua org sebab itulah hakim telah membatalkan bantahan tersebut..dalam hidup ni jgn trep pandai karang ndak sadar ada juga org yang bakar c karpal ini sampai rentung..jadik kalau dah akta yang dirujuk sudah luput maka otak c karpal ni pun sudah luput tarikh dan layak digelar lumpuh sepenuhnya.
Pas ni mampus kau Karpal, Pemuda2 UMNO cabut janggut ko yang putih2 tu sampai gundul.

11 comments:

Little Mike said...

Karpal Sing ni orangnya sesak dengan takrif-takrif perundangan sehingga terlupa risiko perundangan dalam setiap kenyataannya..

Sya juga tidak bersetuju orang seperti beliau yg ada reputasi seantero Malaysia sebagai peguam boleh mengeluarkan kenyataan yang bercampur baur politik...

Sebagai peguam bijak, ya, pertama sekali beliau telah pn menggunakan hak sepenuhnnya dengan membuat laporan polis. Sikap orang peguam seterusnya ialah SEPATUTNYA berikan tempat kepada undang-undang untuk menyiasat. Kenyataan melulu begini pasti akan 'memburu' balik kredebilitnya.. Karpal Sing terbawa-bawa dengan kapasitinya sebagai orang politik..

aduhai orang politik!

sumandak bayu said...

Lahabau la MP BUkit Gelugor ni... ndak ada keja lagi dia nak buat hal dalam Dewan Rakyat....

Pandai ja bawa AKTA kehulur ke hilir tapi otak letak di KAKI.... amakkkkkkk......

Yanadiiihhhh......Sumandak faham benar akta Keselamatan Dalam Negeri 1960 (Akta 82) tapi dalam tu jika disabit kesalahan....

Weh KARPAL sebut laporan polis pun dank betul ni kan lagi buat tuduhan melulu ingat ni kerajaan KO KE.....sape-sap pun rakyat di Malaysia ni masih belum disabit kesalahan oleh mahkamah... mana bole ko buat tuduhan

APE LAGI PEMUDA UMNO MALAYSIA... gunakan hak ANDA saman MALU... jan tak saman...... ni melibatkan MARUAH PERJUANGAN.. INGAT KORANG GANAS KE NAK JADI PENGANAS....(bukan nak jadi kayu api tapi ni melibatkan MARUAH).....

MAWAR BERDURI said...

haluur mike?

ur right sir! mawar ndak bekenan betul dgn karpal ni..bukan ja emosi tapi basi bah mike. he he

Dear Sue!

Ui Nah sumandak? ko ni bukan lagi kayu api, tapi dah jadik mcm bara api pulak aku tenguk ah ah ah..

Uhm ya, Biar Pemuda UMNO pulak tunjukkan mcm mana mencelakakkan c karpal talingung tahap naga ni.

Cheguman said...

Saya rasa kesan daripada penyakit yang dihidapinya sekarang turut mengganggu otaknya. Orang sakit tak boleh kita biarkan. Kita kena bantu dia. Masukkan dia ke mana-mana wad gila atau rehatkan di ISA je.

Sedingin Salju said...

Dia ni, oku tak guna sebab tak memperjuangkan masalah oku.

MAWAR BERDURI said...

salam cheguman?

he he he yakan bagus d kasi masuk p bukit padang ni ha ha..jauh sikit dari kuncu2 nya.


Dear Sedingin Sajlu Hatiku?

tu la pasal... karpal singa ni, dirinya pun dia tak tau nak jaga, ckp pun dah tak betul mcm mana nak bela nasib org lain. uh uh

Z-MAY said...

cabut janggut? wakpe..., cabut la benda lain yg sesuaian...

NONG said...

Emmm...sayang sekali kebijaksanaan yang dimiliki diletakkan di lutut.
Akta apa agaknya yang dia guna pakai?
Sayang ba Kapal ni..alangkah baiknya jika kebijaksanaan dan ilmu yang dimiliki beliau dikongsikan kepada merekaang sepatutnya?

SOLYMONE said...

MAWAR BERDURI,
saya selalu juga nampak nik kamu ini dalam kebanyakan link saya saperti Sumabdak bayu, Jomosama Tuaran, Senja Liza, Dakwah Ilahi Suara Sukj dll.
Ini bermakna kamu ini pasti popular dsn.

saya perhati kamu proaktif dalam blogging dan komen-komen kamu pun waduh!! memang' BERDURI'.

Namun selama ini saya belum menghayati blog kamu. So saya reserve untuk mengomen dalam blog kamu.
Walau macammanapun salam perkenalan
jua dari saya .
Semoga kamu terus menulis dan berjaya selalu.

kali ini saya ngak ngomen fasal si singh karpal ini. Saya perhati disana sini dia ni teruk di kutuk. Rasa nya telah tiba masa nya untuk beliau ini berundur dari jadi YB.

hasipin66 said...

karpal sing ni ada 2 versi:-
1.karpal tak ada guna-rosak.maksudnya
dia merosakkan dirinya dan merosakkan ketenteraman politik tanah airnya.
2.karpal berguna untuk tanah air kita.maksudnya karpal mencabar dan melatih bangsa malaysia yg berjuang mempertahankan kebenaran mengikut lunas perlembagaan negara malaysia.

yg kita nak tunggu apa komen Tun Mahatir.Tun musa Hitam dan bekas Mufti Perlis iaitu Dr.Asri tentang kelakuan keterlaluan Kar...pal ni.

Z-MAY said...

biadap patut dibalas dengan biadap juga... baru jadi sedap..!