BARISAN NASIONAL BARISAN KITA

Thursday, February 5, 2009

DEBARAN MAKIN TERASA - agendanews


10.41 am Mawar mendapat sms : Debaran makin terasa - TPM DS Najib telah selesai menghadap Sultan Perak. Pertemuan berlangsung kira2 30 minit. Najib kini sedang menuju ke Ibu Pejabat UMNO Perak.

10.59 am hp bebunyi lagi sms mendebarkan masuk : MAKIN MENARIK TPM DS Najib dan semua ADUN BN dan 3 ADUN Bebas di panggil menghadap semula Sultan Perak di Istana Kinta. Belum di pastikan tujuannya tetapi difahamkan ia berkaitan dgn penubuhan kerajaan baru negeri Perak. semua kini sedang dalam perjalanan dan laporan lanjut kan menyusul...

bah sama2 lah kita nantikan sms terkini dari Agendanews..uh uh


03.22 pm sms masuk lagi : TERBARU - Sultan Perak difahamkan tidak memperkenankan DUN Perak dibubar dan pada pertemuan dengan MB Perak, DS Nizar. Sultan Perak telah menitahkan beliau meletakkan Jawatan demikian lapor BERNAMA. Nizar dijadualkan akan mengadakan sidang media pada bila2 masa.


03.27 pm : DAH RASMI - Kenyataan Pejabat Sultan Perak titahkan DS Nizar Jamaluddin dan barisan Exconya meletakkan jawatan berkuatkuasa serta merta. kengganan berbuat demikian bermakna Jawatan Menteri Besar secara automatik kosong. Ini memungkinkan BN tubuhkan kerajaan baru.

05.06 pm : PM DS Abdullah yang berada di Perak minta DAP, PKR dan PAS terima hakikat BN kini boleh tubuh kerajaan yang baru seperti mana BN terima mereka bentuk kerajaan selepas P/raya umum lalu. Beliau turut rakam terima kasih kepada Sultan Perak atas keputusannya tidak bubar DUN-

05.16 pm : INI KATA NIZAR - beliau tidak akan lepas jawatan kerajaan negeri masih sah. akan pergi ke pejabat seperti biasa. Anggap 3 ADUN bebas bukan ahli BN dgn itu BN tiada majoriti. Beliau ada hak bawah undang2 tubuh negeri untuk cadang bubar dewan bagi bolehkan p/Raya diadakan.


Wah? ini sudah bagus ni..uh uh

No comments: