BARISAN NASIONAL BARISAN KITA

Thursday, April 15, 2010

SAMPAI BILAKAH UNISEL AKAN BERTAHAN DI BAWAH PEMERINTAHAN PAKATAN RETAK

Tetiba jak aku rasa mau cakap pasal Universiti Industri Selangor (UNISEL) bukan sebab apa? ia hadir selepas aku melawat sahabat ku d sna..

Hairan bin ajaib lah, pasal bila Pakatan ambil alih pemerintahan tambah2 lagi dikepalai oleh mahluk yang bernama Mr. Khalid kemasukan pelajar dan keuntungan UNISEL merundum...uhhhh tulah? pakatan ni rajin sangat berdemostrasi - "perhimpunan Menghitung Masa" lah kunun..."Protes Sejuta" lah kunun...banyak buhung saja!

Statistik menunjukkan kemasukan pelajar merundum dari tahun 2007 seramai 6,758 kepada hanya 400 pelajar pada Januari 2010..uh uh gila punya jatuh ni!

Paling menyedihkan lagi keuntungan UNISEL RM 6 Juta (2007) menjadi negatif RM 20 juta (2009)..

Hai? nah rayang, jangan gara2 kasi free air, free free jua Universiti tutup di Selangor.

Ni lah yang dikatakan "kalau mencari tempat mandi, pertama teluk ke dua pantai, kalau mencari pemimpin, pertama elok kedua pandai dalam kurungan ndak gagap. (terlebih sudah).

P/s buat adik2 d UNISEL belajar kamu bagus-bagus jadi pemimpin yang elok dan pandai, jgn asyek ikut demontrasi ndak berguna nanti otak ndak boleh guna untuk agama bangsa dan negara. sekian

7 comments:

JomoSamaTuaran said...

Salam...
Inilah yang dipanggil, seperti kera mendapat bunga.. si buta mendapat bunga.. Tikus membaiki labu.. dan seribu satu macam perumpamaan lagi yang boleh dijadikan iktibar.
Tapi...heran juga, kenapa rakyat tak terfikir tang benda tu?? Apa sebenarnya fahaman rakyat mengenai pemilihan wakil rakyat ni?? Adakah mereka fikir ianya seperti pesta atau kenduri kahwin, atau ruang untuk memilih jaguh dikalangan mereka menjadi calon dalam Parlimen.

MAWAR BERDURI said...

walaikumsalam jomo..

hehe..aku mau bagi jua pemimpin mcm ni sstu tapi bukan bunga lah bagi duri cucuk di hidungnya kot hehe...

fatamorgana said...

unisel antara IPT yang punya masa depan cemerlang untuk jadi pusat ilmu terbilang, tapi bila agenda politik dicampur aduk dgn cara tidak matang yang jadi mangsa pelajar dan imej Unisel sendiri...

MAWAR BERDURI said...

dear fatamorgana..

yap sedih jua, kalu semua mau kuasa mau jadi pemerintah tapi ndak layak..yang jadik mangsa anak bangsa sendiri..

jitu said...

senang cerita...babi nie kalu kita letak tmpt bersih pon dia akan kembali tmpt kotornya....andaikata uni oxford pon kalau bg kat depa jaga...silap aribulan budak2 yg cerdik pandai pon akan jd banggang mcm depa...tema baru untuk selangor oleh gagap...SELANGOR MUNDUR 2010...POKET DIDAHULUKAN,BABI DIUTAMAKAN....

Anonymous said...

ya ALLAH..bnyak2 kan mengucap..korng nie len kali nk cite pasal ekonomi ke pape je la..check dulu..jgn dgr cakap sebelah pihak je..korng tau ke brape bnyak hutang org2 BN yg pakatan rakyat kene bayr..ade korg amik kesah..b'juta2 pakatan kne ganti rugi hutang2 BN dulu..esh3..byk nye org BN nie suka hutng..ptt la org BN nie x pernah direspek oleh org luar ngara..selalu jd bhn mainan je..so len kali sebelum nk wat pape post pun,kaji la dulu jgn memandai2 je ckp ikut suke mulut..org yg blog die slalu disnjung,org suka adalah blog yg mempunyai fakta yg tepat..bukn dgar sebelah pihak je..ALLAH beri akal kepada manusia untuk b'fikir mengkaji..tp sye faham org BN nie selalu nye cam 2 suka fitnah ikut sedp mulut je..kat dunia mmg la org "agk" sanjung tp kat akhirat..moga2 ALLAH memberi ptunjuk..

MAWAR BERDURI said...

Dear Anon yang berbudi bahasa

bagus panggil ko anu jak lah..sbb ko pon bukan ada nama..berani ckp jee..

Doakan tuk diri ko jugak lah wahai anon..ko tu pon buta hati..mo kaji sampai mana sampai ko mampus..suka sangat ngan pakatan retak ko tu..

apa benda yang ko dah kaji..ko tu buat2 smua ko tahu..Masa Bn d Selangor bukan men puak kamu ckp Darul Maksiat ko tak tahu lagi Pakatan kebanggaan ko melalui pakcik Khalid tu membiarkan lebih 4000 tempat judi hiburan beroperasi secara Haram..

Kamu sokong org jual agama untuk berkuasa...tunjuk kamu beragama sangat! tak da org baik mengaku dirinya baik...BN tidak sempurna kerna kesempurnaan hanya milik Allah..

apapun ketidaksempurnaan BN - pakatan juta2 kali lebih teruk dan buruk dari BN...