BARISAN NASIONAL BARISAN KITA

Wednesday, April 21, 2010

MALAYSIA SUDAH CUKUP SELAMAT DI BAWAH BN

Seminggu masa bekempen PRK Hulu Selangor pastinya digunakan sepenuhnya oleh kedua-dua Parti bertanding. Poster dan kain rentang digantung dan papar di merata tempat.

Hati pasti tercuit tak kala membaca dan Melihat poster dan kain rentang Parti PKR bukan nama sebenar...atau lebih sinomin dengan gelaran Parti Keluar Ramai2.

Mawar paling tak tahan baca Kain rentang PKR "Selamat kan Malaysia"...gelak kejap ha ha ha...PKR ingat Malaysia ni tengah perang ke siap nak hantar bantuan Keselamatan pulak adui lah lawakz ehh!

Hulu Selangor hanya layak dengan slogan "Selamatkan Rakyat Hulu Selangor" daripada Peliwat Rakyat dan Kaki Mabuk dan Gila Judi...tak paham2 lagi.

Pilihlah calon Barisan Nasional - Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan. Untuk semua rakyat jelata tanpa mengira kaum dan Agama. Hanya BN yang mampu menjamin masa depan anak bangsa kita. Sekian dan jumpa lagi.

3 comments:

MANSOR JUNUS said...

Selama lebih 50 tahun merdeka di bawah kerajaan BN, apa yang orang2 melayu sudah terselamat?

1. Kerusi parlimen melayu dari 72.% di zaman Tunku, kini hanya tinggal 53.% sahaja sekarang.
2. Equiti orang melayu dengan segala gah DEB selama 50 tahun lebih di bawah BN, kini masih lagi dibawah paras 15.%
3. Dengan segala kebijaksanaan lawyer2 UMNO, kini Pulau Batu Putih orang lain yang punya. Melayu hanya tinggal mata putih.
4. Bank Bumiputra yang telah diasaskan dengan dana dari keringat rakyat jelata, kini sudah dengan senang hati milik orang lain. Siapakah orang tu, semua sudah tentu tahu.
5. MIC di dalam negara ini tak ada satu kawasan pun yang mereka memiliki lebih 20.%, tetapi telah dengan senang hati UMNO tatang sehingga jawatan menteri pun bagi, atas nama kongsi kuasa konon.. Tolonglah sebutkan mana satu negara dalam dunia ini yang memberi bagitu banyak kuasa kepada kaum minoriti. India, China, USA, Canada , Kenya, Zimbabwee, UK, atau di mana. Lihat contoh terdekat, apa yang orang melayu ada di Singapore sekarang? Sedangkan dulu kita yaang punya.
6. Kekuatan melayu dalam negara ini hanyalah tinggal kuasa politik saja. Manakala cina pula menguasai ekonomi. UMNO sentiasa melaung2kan konsep kongsi kuasa dengan bangsa asing. Dalam perkataan lain ialah kuasa yang ada dalam tangan melayu hari ini boleh dikongsi bersama.Cerdiklah pemimpin2 anda semua. Tetapi pernahkan orang2 melayu ini sedar bahawa tidak pernah satu ketika pun bangsa cina berikrar, bersetuju atau bersedia untuk berkongsi kekayaan mereka dengan orang melayu? nak tekan lagi ada. Dalam perkara ini siapakah yang jelas kena main.

Dengan contoh2 di atas, adalah UMNO ini pembela orang2 melayu yang sebenar, seperti yang saudara semua laung2kan. Ingatlah kata2 ini. Pemimpin2 melayu gunakan orang2 melayu untuk mempertahankan kuasa, gunakan cina untuk jadi kaya dan guna india untuk jadi tangga. rakyat jelata semuanya jadi buta.

MAWAR BERDURI said...

salam MJ?

Tak sangka plak awk sudi menerangkan benda2 yang ntah apa2 kat blog aku ni (nak gelak jap) he he he...

ko ckp pasal kerusi melayu, yang ko sndiri tak sokong melayu ko nak salahkan BN! ADA OTAK TAK DA NI???
2.

KO CKP LAH BLA BLA NA BLA..KO MINAT SANGAT DGN ANU-WAR TU JADI PEMIMPIN KO...BUKAN EQUITI DAN KUASA SAJA HILANG DGN KO KO SEKALI HILANG DAN D JUAL..

ko ckp ni guna akal ke tidak...apa yang ANU-War boleh bagi dengan Melayu kalu dia memerintah>? bak ko ckp dgn aku...??? dgn dia pon tak betul mcm nak betulkan Melayu.

korang nilah Melayu yang buta. Buta hati dan buta sejarah

Apai Ngelai said...

Mansor, kalau awak nak tahu dengan PR ni lagi cepat prosesnya dengan semua yang awak shotlistkan tu...

Tak payah hipokrit.. Konon lantang sangat nak hak samarata tu.. ni kena sikit tau dah persoalkan hak melayu.

DAP, PKR malah PAS pun sepakat kalau PR menang deklarasi 'Bumiputra' tu akan dilupuskan. bermakna yang awak soalkan semua tu kat BN adalah RUBBISH semata-mata dan tak perlu nak jawab sebab buang masa. Lebih elok awak duduk tengok tv kat rumah tak perlu peningkan kepala dengan masalah politik ni.