BARISAN NASIONAL BARISAN KITA

Thursday, January 1, 2009

Joseph Kurup Kekal Jawatan Presiden PBRS

Tan Sri Joseph Kurup mengekalkan jawatannya sebagai Presiden Parti Bersatu Rakyat Sabah (PBRS) pada Perhimpunan Perwakilan Tahunan Ke-13 pada 30hb Dec yang lepas.

Turut mengekalkan jawatan dengan menang tanpa bertanding ialah Timbalan Presiden parti Datuk Ellron Angin, manakala tiga Naib presiden yang dipilih pada perhimpunan itu ialah Baharuddin Nayan, Datuk Kadoh Agundong dan Cyrill Yansalang.

Seramai 264 perwakilan dari 17 bahagian turut mengundi untuk jawatan Anggota Majlis Tertinggi parti dan yang terpilih ialah Francis Yantim, Paiman Galimbu, Dr.Florentius Epin Banik, Justin Majiun, Weills Magium, Fatimah Ibrahim, Johori Botohong, Alfian Koroh, Taulani Ismail, Jaiping Minsu dan Jailin Lian.

Kurup yang memegang jawatan sebagai Presiden PBRS sejak 1994 mengucapkan terima kasih terhadap kepercayaan yang diberikan terhadapnya untuk sekali lagi menerajui partiitu sehingga tahun 2011.

"Saya sedar tiga tahun yang akan datang merupakan satu perjalanan yang bukan senang, malah penuh dengan cabaran, namun saya juga sedar bahawa saya tidak akan berjalan keseorangan," katanya kepada pemberita di sini Selasa.-- BERNAMA

Mawar : Semoga dengan pengekalan jawatan2 dalam PBRS ni menjadi lambang dan titik tolak kesetiaan parti ini terhadap Barisan Nasional di Sabah. Apa jua isu yang ditimbulkan bukan ugutan yang harus dilemparkan kepada BN tetapi permuafakatan dan jalan penyelesaian terbaik agar kepentingan rakyat Sabah yang berbilang suku dan keturunan dapat di bela secara lebih bersepadu.

No comments: