BARISAN NASIONAL BARISAN KITA

Wednesday, January 7, 2009

Sekolah Di Beluran Ditutup Akibat Banjir

BELURAN, 6 Jan (Bernama) -- Lebih 60 pelajar di Sekolah Rendah Kebangsaan Bawang Sugud Paitan di sini tidak dapat memulakan sesi persekolahan mereka sejak semalam selepas sekolah itu dilanda banjir.

Penyelia Pejabat Pendidikan Beluran, Roslin Ghanie, berkata sekolah itu dijangka ditutup sepanjang minggu ini disebabkan keadaan hujan yang berterusan menyebabkan air terus naik.

Arus sungai Paitan yang semakin deras juga berbahaya kepada penduduk kampung khususnya pelajar untuk menyeberang sungai atau ke sekolah, katanya ketika dihubungi hari ini.

Roslin berkata kehadiran murid di kebanyakan sekolah lain di Beluran merosot 20 peratus disebabkan banjir.Menurutnya antara sekolah yang turut menghadapi masalah banjir adalah SK Simpangan, SK Lingkabau, SK Pinangkan dan SK Maidan tetapi masih meneruskan sesi persekolahan.

Mawar : Mawar pena pegi paitan, kecian pulak bila kawasan ni dilanda banjir.
Berita kelmarin juga meramalkan kawasan Sandakan akan di landa ribut, belum sempat berita tengahari habis kami tinguk, kawan mawar halo2 (menalipun), katanya tanah perkuburan di Sim-sim Sandakan runtuh lebih 120 kubur terlibat. (Semoga roh-roh mereka ditempatkan bersama insan2 yang beriman) Amin. Mungkin ini satu pengajaran buat kita bersama agar jangan mewakafkan tanah di kawasan berbukit sebagai tanah perkuburan.

2 comments:

NONG said...

Bahaya betul time banjir ni...
Pastikan anak2 tidak turun ketika banjir.

Junid Bin Gunsalam said...

cuba2