BARISAN NASIONAL BARISAN KITA

Monday, January 26, 2009

SIUK JUGA TENGUK "LION DANCE" SECARA LIVE





Pabila tiba Raya Cina (Tahun Baru Cina) Mawar selalu berkesempatan hadir ke rumah terbuka pemimpin2 kat tempat Mawar ni, tapi tidak pernah bah aku tenguk betul2 "tarian singa2" (org sabah cakap). Siuk eh? (siuk tu sama makna ngan best he he). Bila dah mula beraksi Mawar mengalahkan budak2 pulak kesiukan meninguk tarian tu...Walaupun aku tak paham sepatah haram pun lagu-lagu yang dinyanyikan tapi begarak2 juga badan ku mendengar muziknya. Aku berbisik ke telinga sahabatku yang pun kesiukan dengan lagu 'Gong Szi Fa Choi'. Aku ckp ngan dia "satu ja yang aku faham, muzik nya rancak, hahahaha" pa lagi kami gelak la sama-sama.

Kehadiran kami bukan lah mau menguluk guluk bah, tapi lebih kepada tanda persahabatan dan persaudaraan kita hidup bermasyarakat.

Apa yang menariknya hidup di bumi Malaysia ni yang pasti, pelbagai kaum hidup dengan harmoni walaupun berlainan agama dan keturunan.

Buat mereka yang tahu berfikir jangan dikianati keamanan yang telah lama terjalin. Jangan di api -apikan perpaduan yang telah lama terpatri.

Beberapa keping gambar di atas adalah antara koleksi gambar yang sempat diambil pagi tadi, memandangkan mawar bukan juru photo internasional maka janganlah mengaus jika kualitinya tidak munsabah dan munasarawak.

Jangan tidak percaya Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Panglima Haji Musa bin Haji Aman meluangkan masa sehari menghadiri majlis Rumah Terbuka sempena Tahun Baru Cina di Sandakan.

3 comments:

Apai Ngelai said...

salam mawar,

aku lagi siuk tengok kalau itu singa jatuh terduduk kat tengah2 tiang masa panjat. Bayangkan keseksaan yang dihadapi..

Apa yang nak dinguluk-nguluk (bodek)itu mawar? hahaha, mana pula kualitinya ko dapat tidak munasarawak.. hahah

MAWAR BERDURI said...

salam apai?

kau ni memang bah, ndak punya peri2kamanusiaan terhadap loin2 semalaysia..patah bah tulang org kalau jatuh 2 apai.

Ai nah jangan kasi lama, aku munasabah ko munasarawak lah he he

Apai Ngelai said...

Salam mawar,

Di sini kalau tahun baru cina diorang baling mercun sambil palu itu gong.. aku suka juga negok tarian singa yang ada kungfu nih! Macam ala2 aku gitu, heheheh..

Tapi ok gak gambar yang ko ambil tu. At least tak goyanglah..Sebab kamera digital ni kalau malam susah sikit mo cantik gambar dia. Lainlah kalau ko guna kamera kotak yang berasaskan filem tu.