BARISAN NASIONAL BARISAN KITA

Sunday, January 25, 2009

BANGANG BETUL MANUSIA INI!

Petang ni mawar mendapat sms dari seorang teman "ADUN BOTA Perak, Nasaruddin Hashim hari ini umum keluar UMNO dan sertai PKR,"Agendanews

Masa dalam perjalanan balik ke rumah tadi mawar juga dapat mendengar berita ni melalui radio kat dalam kereta Mawar. esh..esh..eshhh dalam berita melalui sms itu juga beliau dikatakan tidak disambung menjadi Pengerusi Felcra dan tewas bertanding jawatan Ketua Bahagian Parit.

Mawar termanggu seketika dalam hati ku berkata "Gila bangang betul manusia ni, rakyat undi dia atas tiket BN suka hati nenek tiri dia ja p masuk PKR".

Memang dasar manusia pentingkan diri sendiri. Kalau aku ni boleh berukar jadi Kingkong dan aku pengundi kat tempat tu aku patah2 hidung dia ni.

Dengan Mejoriti undi 2,068 pada pilihanraya yang lepas, mengalahkan calon PKR Usaili Alias nyata kawasan ini boleh dikatakan kubu kuat BN.. inilah yang dikatakan manusia bila sudah merasa hilang wang dan kuasa sanggup melakukan apa saja.

Mandat yang telah diberikan digadai tanpa ada rasa pertimbangan terhadap masa depan anak bangsa nya. Mawar selalu berdoa agar adun2 kat Sabah ni punya pendirian dan teguh jati diri tidak mudah goyang oleh kata2 indah Pakatan Rakyat.

8 comments:

Anonymous said...

salam.
hehe3.. salam pengenalan kak mawar.. Jangan beremosi kak mawar..he3.. sy pun br menerima berita tersebut bahawa seorang ahli ADUN PERAK telah melompat parti dari barisan Nasional kepada PKR.. Sememangnya manusia pada zaman ini tidak tahu bersyukur serta tidak tahu amanat yang dipegang sehingga melakukan perbuatan melompat parti tersebut. menurut statitik dalam pilihan raya PR-12 di kawasan ADUN tersebut, BN menang dengan mejoriti yang agar besar mengalahkan pencabarnya yang lain.. tetapi alasannya melompat parti kerana rakyat ingin PKR memerintah dikawasan itu.. XMSK AKAL BTL!!!! Kak Mawar sy br dlm blogging ini, hrap byk tunjuk ajar dr kak Mawar.. klu sudi tlg linkkan blog sy..
http://pendekarumno.blogspot.com
salam...

Ali Abdullah said...

Salam mawar,

Sepatutnya orang itu letak jawatan sebagai ahli dewan undangan negeri yang mewakili BN. Kalau dia nak mampus kat PKR pun selayaknya dia mendapat gelaran Pengkhianat. Seorang pengkhianat tak layak mengaku dia seorang Adun yang diundi rakyat. Atas kapasiti apa dia nak masuk ke PKR? Sebagai ahli murahan atau Adun pengkhianat?

PAPA GOMO said...

PADA AKU ADUN YANG LOMPAT MASUK PKR NI TAK UBAH SEPERTI BINATANG YANG MENCARI KEGAIRAHAN!!!

GHAIRAH MENCARI WANG RINGGIT!!!
GHAIRAH MENCARI POPULARITI!!!

BINATANG SEMACAM INI TIDAK PERLU LAGI DIPANDANG TINGGI OLEH RAKYAT!!!
PENGUNDI MENGUNDINYA KERANA BN!!!
DAN SEKARANG LOMPAT KE PKR ADAKAH KERANA KEHENDAK PENGUNDI???

BINATANG-BINATANG!!!

KHAIRUL said...

betul mawar..dia bangang segala segalanya..dia dijanjikan jawatan menteri besar.salah seorang pengkhianat umno dan pengundi.gila kuasa,jawatan dan wang berguni-guni.

sumandak bayu said...

Salam MAwar...

nilah bukti perjuangan yang rapuh... kuasa sebenarnya tentukan kesetiaan dia

Anonymous said...

sabar..sabar..jangan cepat melatah..bila wakil UMNO yang melompat,kamurang maki hamun...inda bagus baitu.Kamurang tidak ingatkah peristiwa 1994,dimana ada YB-YB PBS yang melompat masuk UMNO.Ertinya mereka ini juga bangang kan mawar?Kamurang tau kah? budaya melompat parti ini sebenarnya di ilhamkan oleh UMNO sendiri...kalau tidak percaya tanya Lajim Ukin dan Rubin Balang.

Untuk pengetahuan sdri.mawar..bersedialah dengan segala maki-makian yang bisa kerana tidak lama lagi wakil parlimen Sipitang pula akan mengikuti jejak langkah ADUN Bota.

B-Thinker said...

UMNO masuk PKR persepsi penyokong Kerajaan, YB berkenaan pengkhianat..macamna pula YB PKR lompat masuk BN? ada kah itu pemusnah atau penyelamat? sorry.

Anonymous said...

Duh...Tuaranboy, darimana ko keluar ni?? dari hutan simpan maliau basin kah??

ikut sedap mulut jah ko mo pandai-pandai cakap MP Sipitang mo lompat katak....!! kalau MP Tuaran tu mungkinlah...tapi kalau yang di Sipitang tu..inda mungkin denakan!!