BARISAN NASIONAL BARISAN KITA

Tuesday, May 11, 2010

PEMBANGKANG BULA (BOHONG) RAKYAT SIBU


Semua orang boleh cakap, sudah pegi atau belum setiap orang ada hak untuk bercakap. Tapi? kalau orang tu belum datang dia cakap mcm2 pasal Sibu, nampak sangat di tu penipu...lagi sadis kalau sudah datang tapi cakap mcm tak pernah pegi Sibu itu bukan lagi tahap penipu, pembohong tapi layak untuk digelar urang gila, best fren urang Hutan, bagus tinggal di hutan simpan katulistiwa.

Aku ndak tahu apa benggap lah pemimpin pakatan pembangkang mau meraih undi di Sibu mcm2 cerita dongeng d urang ckp mcm tiada skula sumpah jadi tengkorak gantung di tepi sungai Rajang kali bagus!

Di Sibu Pembangkang sakap BN tak selesaikan isu banjir, nampak sangat asyek duduk tekangkang makan nasi kangkang Anu-war (Emosi pulak tulisan aku ni) uhuh terlebih sudah!!!

Apapun mana lah pembangkang mahu ambil tahu mengenai:

5 projek Rancangan Tebatan Banjir sedang dilaksanakan di Sibu dan dijangka siap akhir tahun ini.

Tidak berhenti di situ 2 pakej projek Rancangan Tebatan Banjir untuk Sibu yang dicadangkan untuk dimasukkan ke dalam RMK-10.

Dalam 5 projek itu, 4 projek RTB bernilai RM 78 juta termasuk dalam pakej Rancangan Ekonomi dan satu lagi RTB diluluskan dalam kajian separuh penggal RMK-9.

Projek RTB di Sibu merangkumi kawasan Sungai Antu yang menelan kos RM 8.4 juta, RTB Sungai Nangka (RM 9.8 Juta), RTB Sungai Lo Lembangan-Jalan Oya (RM 9 Juta) dan RTB Ang Chui Kow dan Sungai Loba Lembangan-Pumphouse (RM35.9 Juta).

Memang mudah bercakap kalau dah memang di asuh jadi pembohong @ penipu. Rakyat Sibu harus sedar dan tidak terpedaya dengan kata dusta dan sandiwara drama pakatan retak menanti belah.

2 comments:

MPP said...

Salam perjuangan buat sahabat.

Saya mohon menggunakan sedikit infomasi didalam artikel ini untuk penulisan di blog saya.

Harap dihalalkkan didunia dan akhirat ye.

MAWAR BERDURI said...

ok bah..