BARISAN NASIONAL BARISAN KITA

Saturday, May 8, 2010

MAFREL LU BUAT APA DI SIBU?


Umum telah mengetahui Malaysians for Free and Fair Elections (MAFREL), satu ketika dahulu pernah diiktiraf oleh kerajaan Malaysia dan SPR sendiri untuk menjadi Badan Pemantau Pilihan Raya. Tapi? tapi dan tapi? kini setelah di cerai talak 3 dan tidak diiktiraf keberkesanannya, MAFREL dengan tidak mempunyai rasa malu terus ingin menjadi pemantau Pilihanraya di Malaysia. Penamaan Calon di Sibu turut menyaksikan beberapa org petugas MAFREL berlegar-legar tanpa merasa segan dan silu.
MAFREL kononnya ingin memberi tumpuan dan pemerhatian kepada usaha-usaha memberi atau menawarkan rasuah kepada pengundi-pengundi, penyalahgunaan kemudahan dan jentera kerajaan dan sumber awam serta akan berwaspada di atas kemungkinan berlakunya perbuatan-perbuatan atau tindakan ganas dan merbahaya semasa kempen...Ha ha ha lawak jua! eksyen betul, kalau diiktiraf ndak pa jua..buang masa jak, sik diperlukan pun mau jua datai uhuh.

MAFREL telah diuji dan telah diberi peluang, MAFREL tidak akan ditolak jika ia benar-benar berkesan dengan fungsi yang digariskan. Kesimpulannya panat syak kamurang MAFREL begarak2 d SIBU memantau, buat report menghabiskan kartas. Bagus kamurang pulang tidur dan makan cari kerja yang lebih berfaedah untuk agama, bangsa dan negara. Sekian dan jumpa lagi.

No comments: