BARISAN NASIONAL BARISAN KITA

Monday, December 15, 2008

PULAU KAPALAI MEMENUHI IMPIAN PERCUTIAN HUJUNG TAHUN

Penghujung tahun begini, ramai diantara kita mengambil kesempatan mencari destinasi percutian setelah sepanjang tahun bekerja mencari rezeki untuk memenuhi keperluan asas dan kehendak, diri dan keluarga.

Mawar mengambil kesempatan berkongsi destinasi pilihan tahun ini. Pulau Kapalai akan menjadi destinasi untuk memenuhi impian percutian mawar tahun ni. (ni kira mcm menyahut kempen ZOOM Malaysia bah ni, jadi dgn ni mau juga mawar promosi Sabah yang kaya dengan hidupan laut di Pulau peranginan yang pastinya lain dari yang ada d tmpt anda.. uhuh) : Gambar atas ni lah Pulau Kapalai.

Forum Perdana Jumaat lepas,membincangkan topik bagaimana Percutian mampu menjadi ibadah kita dan bukan sekadar percutian mencuci mata dan minda dari memikirkan kerja dan mengejar harta dunia.
Tertarik dengan perbincangan malam itu mawar teringat akan kata2 ahli panel nya yang mengatakan. apabila kita bercuti jangan sekadar melihat laut yang tidak berpenghujung itu indah cantik, ada ikan, ada udang...tapi kita jadikan percutian untuk menambah ilmu bahawa betapa besar dan agungnya kuasa Allah menciptakan alam ini.

Laut yang terbentang luas mampu menjadi saksi kebesaran Allah...percutian kan mampu menambah ilmu kita. mengenal hidupan laut dan menghargai alam dengan tidak mencemarkannya. bukan itu saja kita kan mampu mempelajari budaya dan kehidupan masyarakat lain agar kita ndak jadi ibarat "katak di bawah tempurung" (lebih kurang mcm 2 lah)

Kalau kawan2 kat sekolah mawar dulu plak suka ckp "mcm katak bawah kaca" hehe bila di translet jadinya kunun "nampak perubahan dan keindahan dunia tapi ndak mau rasa dan menikmatinya" ok juga lah perumpaan itu kot??? (kalau bukan kot, jubah pun boleh lah! uhuh)

Oleh yang demikian, wahai rakan2 blog BPN dan seangkatan dengannya Selamat Melancong, sepulangnya mawar dari Pulau itu kan mawar post kan gambar2 indah di pulau itu.

11 comments:

Captain Jack Sparrow said...

Wah... cantik sangat air laut di Pulau Kapalai ni Mawar... beruntung kau dekat sana... nanti kalau jack ke sabah boleh la Mawar bawak jack kesana ya...

Mawar kalau boleh keluarkan bah gambar2 keindahan di Sabah tu... Jack teringin sangat nak tenguk keindahan di tempat orang...

Teruskan usaha murni Mawar ni... sekurang2nya kita boleh berkongsi pengalaman...

Salam Perjuangan


CJS

MAWAR BERDURI said...

salam jack?

kalau kau ja ok bah! di layan.

Jack ni lanun tempatan ja kan, sebab kalau tahap inter-nasional hehe musti jack dah sampai d kapalai ni uhuh..

tak masalah berkongsi keindahan alam semesta ni (mcm plak mawar mau p planet lain kan hehe)

karang2 lah jack ah, mawar post kan gambar2 cantik d Sabah ni. paling best lagi kalau dapat daki gunung kinabalu. dah 2 kali mawar menwan puncak (tambirang sket)

jack pun kena ambil pengalaman melancong p sabah bersama keluarga bila ada kesempatan. bukan melanun ja (hahaha jgn marah ah tuan)

selepas ni mawar n d geng mau p pulau mabul..nanti di kongsi juga gambar2nya. tapi ndak tau g tahunn bila??? k

Captain Jack said...

Salam Mawar...

Yang sebenarnya jack tak pernah sampai lg ker sabah... Kalau ke Serawak tu pernahlah... jack pernah sampai ke Gua Mulu... memang cantik sangat kat sana.. nak-nak pulak disana ada byk gua... gambarnya masih ada didalam simpanan jack...

Masa tu jack nak ke sabah juga tp memandangkan disana piratesnya agak lebih gagah( menggunakan senjata sumpit) jack batalkan saja niat jack... mungkin selepas belajar menyumpit baru jack ke sana...

hehehe jan mare... kamu ni Mawar kuat berjalan jugak ye.. jan lupa ajak jack ke p pulau mabul nanti..
kamu boleh naik kapal layar jack

Salam Perjuangan.

CJ

MAWAR BERDURI said...

salam again jack?

awk ni kan suka sangat dengan crita2 gosip2 dari luar. apa plak lanun d sabah guna sumpit,,,,heii gosip liar habis bah ni.

lanun kami canggih bah guna m16 pacah 2 kapal layar kau yang guna tekn tidAK terkini.

datang sabah dlu baru tau pukulannya mcm mana..tapi takut juga nanti jack letak jawatan plak dari jadi lanun lantaran tergoda dgn keindahan pulau di Sabah, btapa plak jadi mcm penyu heheheh

jgn marah kalau mau marah pun, pa boleh buat, ndak juga jack dapat menyamun di alam siber hehhe

pulau mabul..set! nanti kami p ajak jack terus.

Captain Jack said...

hahahak...

memang dasar berduri pun... saja jer nak menghiburkan hati... aduh... sakit perut jack... mawar ni memang boleh buat kawan bah... kelakar jugak...

jack gurau jer... jan ambil hati yer... jack tahu mawar ni, open sikit...

k.. selamat berjuang..

CJ

Captain Jack said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Captain Jack said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Apai Ngelai said...

salam mawar,

kawan nak pergi melancong kat tempat yang mawar cakap itulah... mana tau ada sumandak eropah yang tersangkut..hahaha..... Jangan kau cemburu nanti Jack!!!!! akan kawan buktikan ketinggian sahamku di mata dunia. Hahahahahaa.....

MAWAR BERDURI said...

salam apai?

wahhh? ada hati pula apai ni..melancong niat kena betul apai nanti ndak tepulang kau p srwak. hehehe

sumandak bayu said...

Salam mawar...

takan ko pi pulau tak bawa aku sekali... ni tak ADIL..

MAWAR BERDURI said...

salam sue?

kalu sue tak pegi, trip p pulau tak jadik lah..jadi jgn ah sue purak2 plak sana yee..

sue 2 umpama pemegang kunci semporna kalu sue tak da sapa mau buka pintu ahahaha

insyAllah mudah2an semua berjalan lancar. akan ku paparkan gambar live kapalai tuk smua..uhuh