BARISAN NASIONAL BARISAN KITA

Wednesday, June 15, 2011

PASANG JALUR LEBAR BUKAN MACAM PASANG JALUR KUNING TAIM ADA MAJLIS KAWIN

Pasang Jalur Lebar bukan macam letak bola atas tangan...


Kunak ni bukan d Sabah kah?

Tongod ni Di Sabah Bah ni...


Keningau pun Sabah Juga..


Mungkin aku bukan mewakili suara semua rakyat Sabah, Negeri Indah di bawah Bayu...tapi aku yakin tidak semua rakyat Sabah menyokong kenyataan kononnya rakyat Sabah menyokong Yee "Ludah' Rais (dlm Sabahkini.net)...



Sejak beberapa hari ini, media sosial kebz2an membicarakan soal kenyataan Akhbar Timbalan Ketua Menteri Sabah yang juga merangkap Timbalan Presiden Parti Bersatu Sabah (PBS) Datuk Dr Yee Moh Chai yang menyatakan "Rais Buat Janji Kosong".

Rasanya kenyataan itu tidak wajar ditafsir dengan ayat yang cukup mengambarkan rakyat Sabah tidak menghormati pemimpin. Jika pemimpin ibarat bapa dan rakyat adalah anak, maka maksud penulis pastinya anak meludah ke arah bapanya.



Dalam hal ini jelas, kerajaan negeri dan kerajaan persekutuan ingin menjalankan tanggungjawab masing-masing kepada rakyat. keadaan cuma dikeruhkan dengan beberapa persepsi daripada pihak-pihak yang cuba mengeruhkan hubungan setiakawan kerajaan negeri dengan kerajaan persekutuan.

Lagi pula setiap daripada kita pun tahu bah...menyediakan jalur lebar diseluruh pelusuk kampung bukan mcm kita pasang jalur2 kuning/ tenda biru bah di rumah taim ada orang mau kawin..agak2 lah juga!



SKMM sebagai agensi yang bertanggungjawab perlulah menjawab isu liputan jalur lebar ini kerana ini akan membuktikan kesungguhan kerajaan persekutuan menunaikan janji, ndak jua kerana agensi masih dalam proses pelaksanaan Menterinya pula kena hantam..esh esh



Susahlah bila bapa janji, belum dapat tunai anak mau ludah bapa...Di kasi Netbook salah ndak di kasi pun salah semuanya jadi serba salah...Jangan ungkit apa yang belum ada, bila kita tidak pernah melihat dan sedar serta mensyukuri apa yang sudah kita ada...jangan kita terlalu mengharapkan semua yang wujud dimuka bumi ini datang dengan percuma. Sedang yang berbayar pun kita tidak guna dengan sempurna dan berhemah.



Akhir kata kepada penerima2 netbook percuma diseluruh negara 'sembahyang kamu bersyukur kamu' kalau balum ada jalur lebar, na mak sabal na kau oto' ...ada jua tu nanti..jangan bila sudah ada lain jua kamu layar , ~ na bagus lah kamu2rang di kasi belayar d laut jadi nelayan rasa kamu susah nya hidup bergelombang..ei ei sekian


4 comments:

ms butterfly said...

ngam tu ging...

ms butterfly said...

ngam tu ging...

sumandak bayu said...

Rupanya ngko bukan salah satu suara Sabah yang dkatakan... bagus la nak kalo bagitu.

MAWAR BERDURI said...

sumandak skrang ni panas..ndak jua ko mengasi panas2 bah heeee...
ada plak ms butterfly cni bikin takut heeee