BARISAN NASIONAL BARISAN KITA

Wednesday, July 1, 2009

CAKAP BEBELIT MCM ULAR SAWA DA!

Mawar berkata: ramai juga sudah ku jumpa manusia yang selalu lupa apa dia kata, apa yang dia buat, apa dia sudah makan, apa dia sudah minta, apa dia sudah marah?, apa dia sudah pernah gila?...tapi ini org2 ah termasuk ni En. Hadi (rujuklah berita di bwah ini) tersangatlah melupai diri dan kata2nya. Apakah sudah ada simptom gila atau sebagainya dan sewaktu dengannya? tak kala idea kerajaan perpaduan dia yang canang minta UMNO terima, tup2 dia juga sendiri bekunyayang mcm manusia sudah tiada memory mau simpan apa dia sudah ckp???

Kalau Urang utan Sepilok tu buli becakap ah, diuluknya bah ni urang2 PAS ni...Kesimpulanya HADI MEMANG MUDAH LUPA!


UMNO gagal jadi model perpaduan - Hadi (Berita Utusan Online)


KUALA LUMPUR 30 Jun - Selepas cadangan mewujudkan kerajaan perpaduan ditolak oleh pakatan pembangkang, Presiden Pas, Datuk Seri Hadi Awang kini menyalahkan UMNO pula dengan mendakwa parti itu gagal menjadi model perpaduan di kalangan orang Melayu dan rakyat negara ini.

Katanya, UMNO tidak mungkin akan menjadikan Islam sebagai sumber perpaduan orang Melayu walaupun sebelum ini parti berkenaan menerima baik cadangan kerajaan perpaduan itu.
"Orang Islam perlu menunjukkan model perpaduan dalam kalangan kita sendiri.

"Perpaduan umat Islam adalah berdasarkan hubungan akidah, tetapi UMNO gagal bahagian itu," katanya ketika berucap pada ceramah perdana pakatan pembangkang di sini malam ini.
Beliau mendakwa UMNO tidak menggunakan al-Quran sebagai rujukan bagi mewujudkan perpaduan.

Hadi berkata, pakatan pembangkang akan terus menolak Barisan Nasional (BN) termasuk mengadakan sebarang kerjasama.

Sementara itu, Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim terus membangkitkan persoalan mengenai projek- projek yang diusahakan oleh kerajaan BN demi kepentingan rakyat Malaysia sendiri.

Beliau terus mendakwa kerajaan BN hanya mengggunakan wang rakyat untuk melaksanakan projek- projek yang sedang dirancang termasuk pembinaan jambatan kedua Pulau Pinang demi kepentingan politik.

Dakwanya, konsep 1Malaysia yang dianjurkan kerajaan BN masih belum jelas, manakala konsep perpaduan yang dianjurkan pakatan pembangkang adalah lebih baik.

3 comments:

eXception said...

Hadi Awang mcm Nik Aziz dan Anwar. Kaki flip flop. Ni la dia namanya Ular Mak (cakap berbelit-belit dan suka patuk orang)

http://exception2008.blogspot.com

MimPi said...

memang gilak bai tu...sudah tua lali

AKULAH GHAIBMAN said...

Kalau dorang pandai belit2..
Kite nyah saja dr alam fana ini..
Ckp tak serupa bikin buat apa simpan..kAsi rosak negara saja.