BARISAN NASIONAL BARISAN KITA

Monday, June 29, 2009

NIKMAT PUDING KELAPA DAN KERANG KG. SALUT

Berkesempatan menghabiskan hujung minggu di Kudat pastinya menjanjikan pengalaman baru buat Mawar dan geng2 kerasku...mungkin ramai yang pernah ke Kudat tetapi perjalanan kami lebih dari itu. sepulang dari kudat kami singgah dulu d kiki. Mau di jadikan cerita kami lalu jalan kk balik Sandakan, Kawanku c Bun balik2 ckp mau makan puding kelapa. Jadik dreba kami yang baik dan berbudi pekerti bawa ha kami p Kg. Salut (telipuk). Mula2 tu rasa mengantuk ndak mau jua Mawar turun, bila kawan2 semua turun ku gagahkan hatiku lah menikmati puding kelapa yang sudah dipesan.

Bah? sagar terus mataku, sampai licin jua puding tu kami gasak uh uh. Belum Habis puding kawan pesan kerang bakar, perhhh sadap gia karang nik ada lagi sambal2 nya makan sama limau (ndak nampak tarus telinga hehe memang ndak nampak pun!).

kepada teman2 yang berkesempatan ke Kota Kinabalu jan kamu lupa singgah di Kg. Salut, gerai d org ni tepi2 jalan ja. Pasti menyegarkan dan memberi pengalaman baru, mcm program 'jalan2 cari makanan' bah.

Paling glamour di Kg. Salut ni pastinya kepala bakar. ramai yang mempercayai bahawa kepala bakar boleh menjadi penawar kepada penyakit.
Mula-mula mcm ndak mau makan bah kerang ni, tapi bila sudah rasa ai? na sadap pula gia. dijual dengan harga RM 12.00 kerang bakar ni pasti lain daripada yang lain

Puding Kelapa. nyaman banar di makan bah.


5 comments:

amer @ ijjad said...

uix
tkajot ku mliat tajuknya
kpala bah tu kau tulis,caption bwh gambar klapa bakar pon..agagagagaa

MAWAR BERDURI said...

SALAM AMER?

ahahahaha guling2 aku ketawak baca komen kau hehehe..puding kepala hahahahahhahah..sudahnya bah kan ku tukar..bahaya jua ko anik.gamat puding kepala hehehe..tq la ko menagur kalu ndak byk ingat aku ni makan kepala heheh

JomoSamaTuaran said...

Salam...
Uinah ging, ko masuk aku pnya kawasan...ndak bagi salam pun... Kg.Salut tu termasuk dalam area aku bah...!!
kenapa ndak bilang awal-awal,boleh juga JomoSama bawa satu lori kelapa bakar dan kerang tu ke upis...!!
Nah....macam, apa ko rasa lepas makan tu...ORENN, atau mo masuk jamban..uHuhuh!!

MAWAR BERDURI said...

salam jomo?

malas aku mau c tau kau..sebb ko tarus pok luri p sana bikin panas. ui sadap bah jomo karang tu,....perhhhhh mcm d korea

Mamak Penang said...

Salam Mawar,
Ini boleh jadi resepi baru di Restoren Mamak kat Penang...ada copyright ke? nanti kena sue pulak dengan pereka resipi ini!.Gud recipe for hot weather...Wassalam.