BARISAN NASIONAL BARISAN KITA

Wednesday, July 15, 2009

APABILA MANIK SUDAH TERBURAI..

Manik hitam yang terburai

Mejoriti 65 undi, PAS mengekalkan kedudukan di Manik Urai. 5,348 pemilih telah mengundi semula calon PAS 'mereka' yang dulunya telah disingkirkan dan kini mengantikan semula calon yang telah meninggalkan dunia yang fana ini.

5,283 pemilih lagi memilih BN. kerna kelebihan 65 itu PAS kiranya tatap berkuasa sebagai wakil kat Manik Urai...

Apa yang tak terurai dan terburai lah kini. seorang sahabat mengirimkan mesej berbaur kegembiraan apabila calon pilihan beliau menang dengan gelaran ku beri menang 'Siput Babi H1N1" dalam kurungan menang tipis. Kata sahabat itu "rusak lagi timbangan malam ini" ku baca sms dengan hati yang berbaur2 mcm sweet n sour pulak?

Aku menjawab dengan tenang setenang air d kolam he he "Timbangan BN tak pena rosak dan kan tetap begitu, selaras dengan perjuangannya yang tak kan pudar, timbangan di pasar ikan kali yang rusak itu uhuh.."

Itulah sudah pilihan pengundi kat manik2 tu mengekalkan PAS lambang kemenangan untuk terus berada dalam kemunduran sebagai lambang dan tangga menojo ke syurga konok2.

7 comments:

DEPU-DEPU said...

Salam ziarah sekali lagi..

Nah, kalau dah terburai manik-manik tu, tak sanggupkah peyokong UBN memunggutnya semula..

Bulan pun ada masanya gerhana...nah kalau sudah gerhana...gelap gulitalah alam ni....he4

JomoSamaTuaran said...

Oh mawarkuberduri,

Biarlah yang terurai itu habis terburai, (kalau rambut macam pontianak le tu, kalau tali usus perut...kojol lerr terus)asalkan mereka-mereka disana tatap masuk `syurga buatan PAS'. Syurga yang macammana...yang macam tandas awam tu lerr...kalau kita guna jalan darat dari Sandakan ke KK..banyak tu di tepi jalan.

Tapi... sedikit saja lagi PAS nyaris terburai, kalau yang merosakkan undi itu tetap imannya, dan tidak merosakkan undi mereka...sudah pasti ada urang yang akan terburai kain sarungnya, lari dikejar tok n.ajis.

Keputusan sudah dimuktamadkan..biarlah mereka dengan kehidupan yang dijanjikan oleh Tok N.Ajis dan PAS itu. Masih banyak lagi kawasan yang menyokong BN memerlukan pembangunan, biarlah kita habiskan semua peruntukkan utk kawasan pembangkang itu dikawasan yang menyokong kita. Orang memberi, kita membalas, orang berbudi, kita berbahasa.
Kurang satu masalah.

JomoSamaTuaran said...

Oh mawarkuberduri,

Biarlah yang terurai itu habis terburai, (kalau rambut macam pontianak le tu, kalau tali usus perut...kojol lerr terus)asalkan mereka-mereka disana tatap masuk `syurga buatan PAS'. Syurga yang macammana...yang macam tandas awam tu lerr...kalau kita guna jalan darat dari Sandakan ke KK..banyak tu di tepi jalan.

Tapi... sedikit saja lagi PAS nyaris terburai, kalau yang merosakkan undi itu tetap imannya, dan tidak merosakkan undi mereka...sudah pasti ada urang yang akan terburai kain sarungnya, lari dikejar tok n.ajis.

Keputusan sudah dimuktamadkan..biarlah mereka dengan kehidupan yang dijanjikan oleh Tok N.Ajis dan PAS itu. Masih banyak lagi kawasan yang menyokong BN memerlukan pembangunan, biarlah kita habiskan semua peruntukkan utk kawasan pembangkang itu dikawasan yang menyokong kita. Orang memberi, kita membalas, orang berbudi, kita berbahasa.
Kurang satu masalah.

MAWAR BERDURI said...

salam depu2

kalau dah pas yang manang kasi pas jak la yang kutip smua manik2 tu..kasi buang masa jak memunggut tu gia.

MAWAR BERDURI said...

salam jomo?

ko jugak la kalau pasal berbahasa memang menyeramkan ibarat pontianak terburai rambutnya heheheh..begitu lah bah tu jomo kerna 65 undi lebih 5 ribu labi lagi harus menerima pas yang semimangnya mereka rasa sudah lari dari landasan keretapi..nah kah? kalu keretapi d india malatop sudah kalu lari dari landasan hehe pa buli buat..buat apa yang buli lah!!

AntiHero said...

manik urai menyebabkan ego nik ajis and the geng terburai punyalah bongkak kata boleh menang dgn majoriti 2000 undi last2 tinggal 65 kalau campur undi protes 117 gamak kalah ler jawapnya heheh
www.antihero2009.blogspot.com

MAWAR BERDURI said...

salam antihero?

batul apa ko sakap ni hehehe...padan muka mereka uh uh..teburai2