BARISAN NASIONAL BARISAN KITA

Monday, May 25, 2009

SEMANGAT SATU MALAYSIA

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak merasmikan sambutan Minggu Perpaduan Peringkat Kebangsaan semalam yang bertemakan konsep 1Malaysia.

Sambutan Minggu Perpaduan itu bermatlamat meningkatkan kesedaran rakyat berbilang kaum tentang pentingnya perpaduan dan integrasi nasional dipelihara dan dikekalkan supaya negara kekal harmoni, sejahtera dan stabil.

Ia juga bertujuan membangkitkan kesedaran rakyat supaya menjadikan elemen perpaduan sebagai teras dalam setiap tindakan dan interaksi di samping rasa hormat-menghormati, bekerjasama, muafakat serta toleransi. Utusanonline.

Mawar: Bagus juga Konsep 1Malaysia ni, ditambah dengan slogannya yang memberi nafas baru kepada segenap lapisan masyarakat 'rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan'. semoga perpaduan terus terjalin dan Malaysia kan terus aman tanpa ada yang kelaparan dan tidak buduh2 p buat mogok lapar uh uh..

4 comments:

Parang Sasau said...

BAGUS... AKU RINDU PADA BAU MU... DAN JANGAN LUPA PADA KINKONG!!!

MAWAR BERDURI said...

ai? apa yang ko sakap ni parang sasau..bau apa? bau ketiak heheheheh???? uh uh ok ah blog ko..jadik ko betukar jadik raksasa bagus jugak kali kalu ko betukar jadik kingkong

JomoSamaTuaran said...

Salam MAWAR banyak DURI....
Semangat itu penting, sebagai pembakar naluri kita untuk berjaya. Namun... kalau setakat laungan saja yang kuat bergema... buat apa?? Kata nak buat TRANFORMASI... TRANSFORMASI APA?? Masih juga lantik exco yang kalah dan pencen, lantik menteri dan timbalan menteri yang kalah pemilihan dan yang sudah patut pencen...APANYA YANG TRANSFORMASI.. baik lagi aku tengok movie TRANSFORMER.. wakakakaka!!!
Lagi satu... semangat dan motto yang bermacam bunyi ni untuk apa...?? Dulu WAWASAN 2020, ISLAM HADHARI..sekarang 1MALAYSIA, adik beradik sama 1 BORNEO MALL.. esok lusa apa?? Pelaksanaannya mana??
Jomo sendiri sudah paning-paning mabuk tapai ni.. baik lagi aku tenguk UNDUK NGADAU, mungkin ada yang boleh dijadikan BINI no.2 ke. 3 ke atau 4.... wakakaka.
TADAU TAGAZO DO KAAMATAN.. sumandak diti... love ya all

MAWAR BERDURI said...

salam jomo?

adeh2 adeh ko ni rayang mcm lain2 bunyi2 ko ni..agak2 lah bah kawan..tranformasi tidak semustinya berlaku dengan perubahan yang mendadak..tetapi ia kan dirasai tanpa kita sadari.menang atau kalah bertanding mungkin tidak buli jugak bah di jadikan ukuran pencapaian seseorang tidak bagus..kerana itu cuma penilaian pengundi yang dipilih dan memilih..apa yang pasti kalau ko rasa ko kaya raya mampu dari segenap lapisan sudut dan penjuru baru lah ko perasan buli menambah2 jgn nanti di tampiling ja kepala mu ole unduk magak ngadau geeggegegege...