BARISAN NASIONAL BARISAN KITA

Wednesday, August 13, 2008

BILA PENGUNDI SALAH PANGKA


NYATA PENDIRIAN: Pelajar UiTM berhimpun di depan pintu masuk utama Bangunan Sultan Sallahuddin Abdul Aziz Shah, Shah Alam semalam bagi membantah cadangan Khalid membuka universiti itu kepada bukan Bumiputera. bharian Online
Kalau suara generasi muda ni tidak diendahkan lagi, tambah bergerutu lah wajah mu wahai c Menteri Besar Selangor. Wahai pejuang2 PKR yang pro amerika...Kejadian ini satu pengajaran besar kepada segenap penyokong2 PKR yang keliru dengan perjuangan PKR dan kerajaan campurannya. Bangkitlah wahai c pejuang2 PKR kamu sudah salah pilih, inilah namanya "pilih-pilih langsat..." hujung jawapan pribahasa ni kmu org carilah sandiri.

6 comments:

TINTABIRU said...

Salam Saudari,
Inilah masaalahnya bila dah dapat pangkat sampai lupa agenda sebenar sehingga Hak Orang melayu diketepikan dan apa yang menyedihkan Orang Melayu sendiri yang bersuara tapi untuk kepentingan diri masing-masing. Tak paham saya dengan dunia PKR ini apakah mereka berniat untuk syok sendiri atau pun parti mereka tidak mempunya agenda? maka fikir-fikirkanlah,
SALAM

TEAM B.I.O.N.I.C said...

berani buat berani tanggung.. dah drg pilih binatang camtu... so, kalau kena gigit jgn la bising... hahahahaha kalaudrg pilih BN tak jadi macam ni

MAWAR BERDURI said...

penganut PKR yang memang melayu tu, bukan benar2 pemimpin yang berjuang untuk rakyat. gerak geri dan tindakan macam gila kuasa ja jadinya. Kalau PKR wujud tanpa penyokong kira ok lah ni tidak, penyokong2nya asyek ckp simpati, konspirasi, sampai naik muak aku rasa...pas 2 Penasihat PKR 2 yang kini menjadi calon atas dasar simpati (simpati jugak) bini selalu ja buat muka mcm dianiayak (org sbh ckp). Bila dah gila kuasa merajai diri, tu yang btrep jadi PM 2. Seram OH, tak pasal2 hubungan sejenis dihalalkan di Malaysia bila depa jadi pemerintah apa tidak minat sangat sondol menyondol...HEH???

MAWAR BERDURI said...

Bagus Juga Nama Kamu wahai pelayar blog budiman B.I.O.N.I.c..apa benda 2 ah?. sekali aku baca mcm antibotik dah. tapi bagus juga ada insan dimuka bumi ni mcm kau ni, aman malaysia! Lob U lah. mari generasi pewaris kita sukung BN.

Asmara Dhana said...

Pelajar UITM itu telah diperalatkan oleh pentadbir tertinggi di institusi itu kerana dia hendak membodek kerajaan dan hendak menunjukkan dia adalah seorang jaguh yang memhela hak dan kepentingan orang Melayu.

Tapi sebelum ini banyak tindakan kerajaan yang menghakis hak dan kedudukan istimewa orang Melayu. Antaranya pemberian tanah rezab Melayu kepada syarikat bukan Melayu,pemberian kawasan majoriti pengudi Melayu kepada calon bukan Melayu (MCA dan MIC) dan pemberian biasiswa hingga mencapai nisbah 45% kepada pelajar bukan Melayu, Tapi pemimpin tertinggi berkenaan (dan tokoh UMNO yang lain) membisu seribu saja, jauh sekali dari bertindak untuk mempertahankan hak dan kepentingan orang Melayu.

Pemimpin pelajar UITM berkenaan boleh bercakap berdegar-degar kerana di belakang mereka ada pembodek yang mendalangi tindakan mereka.

Mengikut AUKU yang masih berkuatkuasa, pelajar tak boleh berdemonstrasi. Tapi rupanya AUKU boleh dilanggar sebab demonstrasi itu ditujukan kepada pemimpin pembangkang.

Inilah kerja orang munafik!

MAWAR BERDURI said...

Mungkin kita sudah lupa sebab masih muda atau terlalu tua. 31 ogos 08.Negara sambut ulangtahun kemerdekaan. selama pembelajaran ku di skul, Kerajaan yang ditunjangi oleh UMNO/BN yang memerdekaan tanah air tecinta. aku hidup aman damai di bumi malaysia ni.

KaLAU MUNAFIK itu ditujukan kepada kerajaan yang memerdekaan negara ni.yang menjadi ibu dan ayah, yang mebolehkan kita terus menikmati keamanan aku rasa sangat tidak wajar.

"setitis air mata ibu yang gugur kerana kesedihan, segaris luka di hati ibu kerana kederhakaan tertutup pintu syurga jika tiada keampunannya" azimat ni ku tanam lubuk hati yang dalam.....best lagu ni..