BARISAN NASIONAL BARISAN KITA

Friday, August 15, 2008

APA SUDAH JADI PAKATAN PEMBANGKANG?

Bila masa aku melayari berita2 di akhbar secara online, rasa mengeletar lutut aku melihat kekalutan pakatan pembangkang sudah 'katar2' mau rebut jawatan PM. Ingat? jawatan PM ni mau tadbir Lembu sekandang ke? ni kes besar o? mau mentadbir pemerintahan segenap pelusuk Malaysia.

Pembangkang dapat beberapa buah negeri tapi mcm huru hara jadinya! Kalau dapat satu Malaysia. Ehhh? seram. Ni lah yang mau memerintah jadi PM?...mungkin boleh jugak tapi bukan Perdana Menteri tapi "Pak Mencarut".

Apa lagi yang lebih memberi rahmat selain dapat hidup dengan aman dan tenteram di bumi kelahiran...tak lama g 31Ogos08, kita akan menyambut ulangtahun kemerdekaan..siapa bah yang berani menyangkal bahwa kemerdekaan ni bukan dari Kerajaan BN yang ditunjangi oleh UMNO. Kalau ada yang berani mengatakan 'tidak' itu Durhaka namanya.

Jangan terlalu ghairah untuk menjadi PM. Buktikan dulu Pakatan Pembangkang mampu mentadbir negeri2 yang dinaunginya...Ni tidak baru jadi Menteri Besar, sana? Ladang Khinzir di bina besar2an, sana? mau bagi Kouta 10 % uitm tuk bukan melayu. Jangan ah ckp mau hormat Perdana Menteri? Raja pun mau di Gaduhnya...

kepada pengundi2 pembangkang. Ikut Rasa Binasa, Ikut hati mengundi nanti mati rugi!

5 comments:

C BURUNG KENARI said...

ni la susah klu semua nak jadi pemimpin. Aku sendiri pun ketakutan sdh dgn keadaan politik negara kita yg semakin meruncing. Jd org2 kat Permatang Pauh tu gunakan la akal fikiran tu sebaik yg mungkin klu nak memilih pemimpin. Takut2 nti klu Anwar yg menang dan jd Perdana Menteri adalah pulak subject baru "Liwat" d perkenalkan d sekolah2. Naa habis lah generasi bangsa kita. So u all fikirlah sendiri.

MAWAR BERDURI said...

Wah? heheehh lucu jugak ayat awk ni c burung kenari..tapi dalam kita bergumbira dan ketawa, hal ini sangat srius untuk dipertimbangkan sewajar2nya..bukan utk kita saja, bukan utk taman2 bunga kat malaysia ja tapi untuk generasi yang bakal mewarisi kepimpinan negara...

Jgn lah pengundi2 terlalu mengagung2 pemimpin yang meletakkan negara dan bangsanya dalam kemelut perpecahan dan perbalahan..sangat tidak patut di sokong.

Asmara Dhana said...

Pakatan Pembangkang masih baru. Jadi memang masih belum kuat dan ada masalah. Tapi, mereka mesti terus bersatu untuk mengalahkan, dan kalau boleh, untuk menghancurkan BN.

Sama ada mereka boleh terus bersatu atau tidak, kita lihatlah dahulu.

Tapi setakat ini, mereka telah mengalahkan BN di lima negeri dan menghilangkan majoriti dua pertiga kerajaan BN di Parlimen.

Ini kejayaan besar yang boleh membuka mata rakyat dan kerajaan BN.

Kerajaan BN patut sedar diri, mereka banyak membuat kesilapan semasa memerintah, dan sebab itu ditolak oleh sebahagian besar rakyat.

Sama ada Anwar atau Ustaz Hadi, kedua-dua layak, malah mungkin lebih layak jadi PM, daripada pemimpin UMNO yang korup dan terlibat dalam pelbagai skandal.

sumandak bayu said...

Jawatan PM ni bukan main-main satu negara dia nak pikir baik masalah mahupun pembangunan yang mau dibagi sama rata di 14 buah negeri.

Pakatan Rakyat ni dah menang 5 negeri tapi belum juga nampak apa yang dorang dapat bagi pada rakyat. Balik-balik buat demontrasi atau peket nak kenakan pemimpin sedia ada.

Tapi ada juga kebanggaan di bawah PAKATAN RAKYAT ni terutamanya pemimpin PAS tetap bersatu apabila soal agama dan hak orang Malayu mula dicemuh dan dicerobohi.

PKR pula tunjuk ja belang dorang, aku dulu pikir nak suka kat pemimpin PKR sebab nampak kepimpinan pada wajah Datuk Seri Wan Azizah tapi tak cukup setakat tampil dengan wajah yang warak dan boleh kira miliki watak 'Perempuan Melayu Terakhir' bila Permatang Pauh selama 10 tahun tak ada juga perubahan pembangunan yang dirasai oleh rakyat dia.

JADI pikirkan lah semula nak ambik jawatan PM nanti nak mengadai maruah bangsa kat dunia luar untuk survive lagi teruk.. mana kita nak pindah ni je lah negara tumpah airku.

MAWAR BERDURI said...

dear AD Penyokong Pakatan Rakyat Yang Budiman.

Kalau Pemimpin Pakatan Pembangkang Bersih n tak berskandal tak lah si Saiful sanggup angkat sumpah di LIWAT..kalu benar DSAI tu tak berskandal dgn gol sejenis dia suru dia sumpah lah.. baru tau sapa skandal sapa tidak????
sendiri mau ingat!