BARISAN NASIONAL BARISAN KITA

Tuesday, May 11, 2010

ANANG KITAI KENA TIPU DAYA ULIH SEMAYA PARTI PEMBANGKANG




Mawar : Kesempatan berkunjung ke rumah panjang pasti memberi pengalaman baru, kepada setiap pengunjung. Tuai (ketua rumah panjang) bercerita panjang lebar, mengenai perubahan yang berlaku di rumah panjang. Dulu dan kini, terlalu banyak penambahbaikan yang mereka alami. Melalui ucapannya, beliau menyampaikan bahawa - ungkapan untuk merubah kerajaan adalah satu tindakan bodoh kerana bagi mereka kerajaan yang sedia ada telah banyak merubah kehidupan mereka, baginya perubahan apa lagi yang diinginkan rakyat sedang kini usaha penambahbaikan senantiasa dalam pelaksanaan.

Parti Pembangkang suka menabur janji, sedang kelak kehidupan mereka akan lebih terabai. Kesedaran Tuai mengenai gerakan parti pembangkang kini yang suka menghasut dan membibitkan api pekauman adalah tindakan yang sangat kejam dan membunuh keharmonian hidup bermasyarakat.

Ada senyuman yang bisa terukir bila masyarakat di rumah Panjang sedar akan pembohongan pakatan retak. Jangan jadi orang yang diperbodohkan, bertepuk bila orang luar mengatakan Sibu tidak membangun, jalan di Sibu kata Anu-war mcm d India. Ini Anu-war tersangatlah bengapnya, samakan Sibu mcm India...ini bongol tahap gajah. Anu-war tidak layak untuk bercakap bagi pihak rakyat Sibu. Anu-war dan kuncu2nya bukan saja buta dan tuli tapi dah tahap mcm gila meroyan, mata juling mau jadi PM tapi otak dah mcm otak2 dah layak jadi makanan buaya di Sungai Rejang. Sekian dan jumpa lagi.

No comments: